Σκαφών Αναψυχής

Ο Έλληνας ως ναυτικός λαός από τα βάθη της αρχαιότητας έχει μια ιδιαίτερη σχέση αγάπης με την θάλασσας.  Αυτή του πρόσφερε την τροφή του, τους δρόμους της για την επικοινωνία με τους άλλους λαούς και την μεταφορά των εμπορευμάτων τους.

 Την εποχή μας το σκάφος είναι ένας τρόπος ζωής που δίνει μία μοναδική αίσθηση ελευθερίας και πολλές στιγμές ξεγνοιασιάς , και ηρεμίας.
Η Πολιτεία, έχοντας αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της ασφάλισης, έχει θεσπίσει με το Νόμο 2743/1999 την υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη της Αστικής Ευθύνης των σκαφών αναψυχής εντάσσονται σε αυτόν όλα τα σκάφη αναψυχής με μήκος πάνω από 7 μέτρα, καθώς και όλα τα ταχύπλοα.

Ποια σκάφη θεωρούνται ταχύπλοα;
α) Κάθε μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής το οποίο, ανεξάρτητα από τον τύπο ή το υλικό κατασκευής του, φέρει: εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή εσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 40 ΗΡ ή εσωλέμβια πετρελαιομηχανή πάνω από 70 ΗΡ.
β) Είναι πνευστού τύπου (φουσκωτό) στο σύνολό του ή σε μέρος αυτού ή ανεξάρτητα από το υλικό κατασκευής είναι διπλής ή πολλαπλής γάστρας ή γάστρας τύπου V και φέρει: εξωλέμβια μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ ή εσω/εξωλέμβια μηχανή ή εσωλέμβια βενζινομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ ή εσωλέμβια πετρελαιομηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 50 HP.
γ) Ανεξάρτητα από τον τύπο ή το υλικό κατασκευής του φέρει μηχανή μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης πάνω από 15 HP και έχει σύστημα πρόωσης με υδραυλική ανάδραση (water jet). Ταχύπλοο επίσης θεωρείται το θαλάσσιο μοτοποδήλατο και το Hover Craft.

Κατώτατα όρια υποχρεωτικής ασφάλισης. 
Από την 14η Απριλίου 2014, ισχύει ο Ν.4256/14 και ορίζει πως για όλα τα σκάφη, είτε Ιδιωτικής και  Προσωπικής Αναψυχής είτε Επαγγελματικά, που έχουν ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300gt, τα ελάχιστα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης για την Αστική Ευθύνη έναντι Τρίτων, τροποποιούνται ως εξής:

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΟΡΙΑ ΚΑΛΥΨΗΣ
Αστική Ευθύνη για σωματικές βλάβες, θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από θαλάσσιο ατύχημα ανα άτομο  50.000
Αστική Ευθύνη για σωματικές βλάβες, θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από θαλάσσιο ατύχημα 500.000
Αστική Ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από θαλάσσιο ατύχημα 150.000
Κάλυψη δαπάνης για θαλάσσια ρύπανση 150.000

 

Εκτός από τις παραπάνω υποχρεωτικές καλύψεις , με επιπλέον ασφάλιστρο μπορούν να προστεθούν:

  • Ολική κλοπή
  • Μερική κλοπή
  • Κακόβουλες βλάβες
  • Πειρατεία
  • Ηφαιστειακή έκρηξη
  • Πυρκαγιά
  • Έκρηξη
  • Έξοδα ναυαγιαιρέσεως
  • Έξοδα επιθαλάσσιας αρωγής
  • Ίδιες ζημίες από: Κακοκαιρία – Προσάραξη – Βύθιση – Ημιβύθιση – Σύγκρουση με άλλο πλοίο – Φορτοεκφόρτωση εφοδίων/μηχανών – Πρόσκρουση σε προκυμαία ή προβλήτα – «Κρυφά» ελαττώματα στο σκάφος – Αμέλεια του πληρώματος
  • Κάλυψη προσωπικών ειδών
  • Κάλυψη μηχανικών βλαβών
  • Κάλυψη αστικής ευθύνης πέραν των ορίων της βασικής κάλυψης
  • Κάλυψη trailer για κλοπή μαζί με το σκάφος
  • Κάλυψη ιδίων ζημιών σκάφους κατά την οδική μεταφορά
  • Κάλυψη από κινδύνους πολέμου, απεργιών και τρομοκρατικών ενεργειών
  • Κάλυψη για ζημιές από ενέργειες περιορισμού ρύπανσης
  • Κάλυψη νομικών εξόδων απελευθέρωσης του σκάφους (για σκάφη που ενοικιάζονται)
  • Κάλυψη αξονικών συστημάτων πρόωσης και πηδαλιουχίας για ζημιές από πρόσκρουση σε υφάλους, ημιβυθισμένα αντικείμενα κ.λπ. (αφορά μόνο σκάφη με ταχύτητα άνω των 17 κόμβων)
  • Eπέκταση κάλυψης αστικής ευθύνης για ενασχόληση με θαλάσσια σπορ
  • Επέκταση κάλυψης αστικής ευθύνης για συμμετοχή σε αγώνες